Jak pozycjonować stronę lekarza?

Bardzo wiele mówi się w naszym kraju o korzystaniu z usług medycznych na NFZ, a ponieważ tak wiele osób jest niezadowolonych z takiego sposobu świadczenia usług, na rynku pojawia się coraz więcej gabinetów prywatnych, które oferują konsultacje u lekarzy niemalże ze wszystkich dziedzin medycyny. Niestety, to sprawia, że konkurencja pomiędzy poszczególnymi gabinetami w tej właśnie branży jest naprawdę spora, co może mieć wpływ na cenę świadczenia usług reklamowych. Jednakże, z drugiej strony, taka reklama jest naprawdę ważna i niemalże konieczna do tego, aby wybić się ze swoją ofertą i zebrać wszystkich tych ludzi, którzy poszukują właśnie takiej usługi. Idealną reklamą do tego celu jest pozycjonowanie strony. Jak pozycjonować stronę lekarza? Jakie działania podjąć? Czy można zabrać się za to samemu? Jak najbardziej.

Analiza strony internetowej, optymalizacja, dobór słów kluczowych czyli wszystkie kwestie wstępne

Jakiekolwiek działania związane z pozycjonowaniem powinny rozpoczynać się od analizy samej strony. Niemało jest w sieci przykładów, gdzie reklamowane strony internetowe są fatalnej jakości, a ich reklamowanie tak naprawdę mija się z celem. Stronę należy przeanalizować pod kątem optymalizacji kodu, optymalizacji pod kątem wyszukiwarki i jej wytycznych, a także pod kątem tego, czy jest przyjazna użytkownikowi, czy ma intuicyjną nawigację, przejrzysty interfejs i czy zamieszczone na niej treści posiadają odpowiednią jakość. Drugą sprawą jest dobór słów kluczowych, na jakie strona ma być reklamowana. Ważne, aby były to słowa o wysokiej wyszukiwalności wśród użytkowników. W przypadku gabinetów lekarskich najlepszym rozwiązaniem będzie pozycjonowanie lokalne. Zazwyczaj osoby, które chcą się umówić na wizytę chcąc zrobić to jak najbliżej swojego miejsca zamieszkania- chcą, aby wizyta odbyła się szybko i w komfortowych warunkach, skoro już za nią płacą. Stąd też sam charakter takiej usługi jest lokalny. W przypadku takiego pozycjonowania warto skupić się na frazach, które zawierają w sobie nazwę konkretnego miasta, w którym znajduje się klinika. Zliczając pozycje fraz w narzędziu diagnostycznym można też zaznaczyć, aby system pokazywał pozycje sczytywane lokalnie. Pozycjonowanie stron na gruncie lokalnym może być łatwiejsze i tańsze, co być może zrekompensuje nam fakt dużej konkurencyjności w branży.

A jakie działania podjąć w praktyce, jak pozycjonować stronę lekarza? 

Pozycjonowanie opiera się na linkowaniu i to właśnie linki są podstawą tej usługi- na nich trzeba się skupić, ale robiąc to z głową. Opracowując strategię link building warto po pierwsze- dobrać jak najbardziej różnorodne źródła linków, a po drugie- jak najmocniej różnicować prowadzone działania. Wszelkie schematy linkowania, plan oparty na powtarzalności linkowania ciągle w tych samych miejscach niestety może okazać się nie najlepszym planem. Zawsze warto pamiętać, aby promować stronę w jak najbardziej naturalny sposób. Z pewnością warto w swoim planie ująć:

  • Linkowanie w katalogach branżowych o dużym zasięgu oraz w różnego typu agregatorach ofert medycznych. Wcale nie jest tak trudno znaleźć takie strony, gdyż przeglądając pod tym kątem wyniki wyszukiwania dla różnych zapytań, za pewne każdy z nas prędzej czy później natrafi na takie serwisy jak ZnanyLekarz.pl czy TourMedica.pl. Jednakże, to niejedyne portale i katalogi, gdzie warto się dodać. Pozycjonując możemy wyszukiwać kolejne, jednakże omijając typowe seokatalogi o niskiej reputacji. Zawsze warto podążać linią tematyczną, a więc wybierać katalogi i agregatory medyczne albo też popularne portale o zasięgu ogólnopolskich, co do których reputacji nie mamy wątpliwości. Musimy się jednak przygotować na to, że lepszej jakości katalogi mogą być płatne.
  • Dobrym wsparciem dla pozycjonowania mogą być profile w mediach społecznościowych, a także prowadzenie bloga firmowego, na którym na przykład będą pojawiać się różne ciekawostki medyczne.
  • Pozycjonować stronę kliniki można też poprzez linkowanie na blogach i innych, tematycznych stronach internetowych. Jeśli są to strony z posiadanego przez nas zaplecza- możemy to robić tak często, jak chcemy. Jeśli jednak zależy nam na zalinkowaniu na jakimś popularnym blogu o tematyce medycznej- możemy wykupić wpis sponsorowany.
  • Adres kliniki wraz z adresem jej strony internetowej warto dodać do Map Google w postaci wizytówki.
  • Warto też podejmować działania na różnego rodzaju forach internetowych. Bardzo często, w momencie, kiedy coś się dzieje to jeszcze zanim ktokolwiek uda się do lekarza to sprawdza, co mu może dolegać w sieci. Wypowiadanie się na takich renomowanych forach i zamieszczanie linków do strony swojej kliniki może wspierać pozycjonowanie, ale może też po prostu pomóc w pozyskiwaniu nowych pacjentów.

Dodatkowo, warto pamiętać o tym, że nie zawsze musimy linkować słowa kluczowe w ich dokładnym brzmieniu. Same anchory możemy odmieniać linkując w dopasowaniu przybliżonym, bardzo naturalnie wyglądają też linki brandowe, a więc zawierające nazwę firmy, a także podlinkowane dokładne adresy url strony, a nawet podstron jeśli serwis takie posiada.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *